decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Heb je even….

…. want ik heb best wel weer wat te vertellen. Om te beginnen, het hondje is af.

IMG_6009

Hier werd het net even uitgelaten in de tuin. Als het beestje zich niet uitrekt is het, denk ik, zo’n 20 cm lang dier. Maar oh wee als het zich lang maakt, dan komen er nog heel veel centimeters bij.

IMG_6011

Zoals je hier wel kunt zien, het is een heel nieuwsgierig teckeltje. En nu het beest af is op naar het volgende dier, een haasje. Ook groen en met een gekleurde trui en hoed of pet. Dat moet ik nog even bedenken. Het patroon is niet van mezelf maar van… ja, waar kwam het ook al weer vandaan? Het heeft al heel lang klaar gelegen om ooit nog eens te haken. Dus ik weet het niet meer zo goed. Vast ergens van het www vandaan.

IMG_5771

Het patroon van dit haasje komt ook van internet en is Engelstalig. Ik dus aan de gang om het te vertalen. Maar dat schrijven ging zo vlot dat ik alleen het lijf heb vertaald en het kopje gewoon in het ‘Engels’ heb gehaakt. Nu de overige ledematen nog. Maar dat lukt vast ook nog wel. Ik had daar gisteravond mee willen beginnen, maar, zo raar, ik heb een deel van de avond gemist. 🙂

Logisch…. want ik was een beetje moe. Het verhuisbedrijf had eindelijk de dozen gebracht, miscommunicatie heet dat, dus ik kon gaan pakken. Ze keken wel raar op dat ik die dozen het liefst boven had.

IMG_6015

 

Voor beneden heb ik er niet zoveel nodig, maar voor de zolder wel. Daar staan al ruim 8 boekenkasten die helemaal vol staan met boeken en bladen. Tel uit je winst. Dat scheelt een heleboel keren twee trappen lopen. En eigenlijk vind ik die dozen in de kamer erg ongezellig. Het lijkt dan ook net of ze de hele tijd roepen van hé, wanneer kom ik vol? Dus, ondanks het mooie weer, ben ik toch maar boeken in gaan pakken. Er staan al zeker 8 dozen met boeken klaar, maar dat kunnen er best meer zijn ook. Ik ga er van uit als ik ze op kan tillen dat een ander ze dan licht genoeg vind om te sjouwen.

IMG_6016

Er zit een hele handleiding bij de dozen. Hoe moet je vouwen, wat is de onder- en wat is de bovenkant. Tape plakken en dan, schrijf op het tape in welke kamer de doos moet komen te staan. die is leuk, dat houden we er in. Ik weet nog niet eens in welk huis, laat staan in welke kamer. Ja, goed, ik heb wel weer gereageerd op een woning, maar of die het gaat worden, geen idee. Ik heb zo’n voorgevoel van niet. Het blijft toch wel lastig dat je niet weet wat het volgende plekje wordt. Niet zo zeer dat ik er onrustig van wordt, maar meer van waar kan straks de post heen, waar naar toe kan het gas en licht en zo overgeschreven worden. Het is altijd prettiger als het naar een adres kan ipv naar een postbus.

IMG_6023

Zo’n stapel staat er ook aan de andere kant van de muur.

Inmiddels kijken er al heel wat mensen over mijn schouder mee uit naar het volgende plekje. Een aardige mevrouw van de WMO is afgelopen week bij mij thuis gekomen om even te kijken in dit huis en om te helpen naar oplossingen zoeken. Ze had het adres van een ergotherapeute, en die komt maandag even langs om te kijken. Daarvoor mag ik eerst weer naar de huisarts voor een verwijskaart, anders moet ik het zelf betalen terwijl het in mijn ziekenfondspakket zit. Het eigen risico per jaar ben ik sowieso kwijt, dus…. maandag maar weer naar de assistente bellen. Zucht…. hoe houden we werk in de wereld. Sorry dokter, is niet mijn idee.

Oh, wat wel vervelend was, ik was te laat thuis. Gelukkig had ik voor de mevrouw van de WMO een briefje op de deur gedaan dat ik er aan kwam. Mijn kleinzoon moest naar logopedie en dat was er net voor. Slecht gepland dus (al kon ik daar niets aan doen). Op mijn vraag of ik daar vijf minuutjes eerder weg kon kreeg ik een positief antwoord. Ryan deed heel goed zijn best. Mocht dus na 25 minuten de sticker uitzoeken en liep al trots de deur uit naar zijn jas. Nog even de volgende afspraak maken en dan achter hem aan. Hij had de deur dicht gedaan maar wij kregen hem niet open. O jee, hangt er soms een mannetje aan. Dan is hij wel berensterk (is hij ook wel maar zo sterkt toch niet?) Nog eens proberen. Oh, hij klemt nog wel eens, zegt de logopediste. Ze komt me helpen, maar ook zij krijgt de deur niet los. Dit vond Ryan toch niet zo leuk. Gelukkig zitten er mensen aan de andere kant die het mannetje gerust stellen en proberen om de deur van de andere kant los te krijgen. Wat we ook doen, het helpt even niet. Goede raad is duur, toch eens met de sleutel proberen…. en na een paar keer heen en weer draaien klikt de deur dan van het slot. volgens mij moet daar even een expert bij komen. Ryan helemaal blij ons weer te zien. Maar die vijf minuten eerder weg werden vijf minuten te laat. Toen snel naar huis. Het geheel had best indruk gemaakt op de kleine man, hij heeft het wel vier keer aan de mevrouw verteld, aan papa en later ook aan mama.

IMG_5781

Mocht je de komende tijd, tot 8 mei, niets te doen hebben en een uitje zoeken, dan weet ik wel iets voor je. In Creil, Noordoostpolder, staat aan het Wrakkenpad het Tulpeninformatiecentrum. Een rit over de lange strakke wegen brengt je langs prachtig gekleurde velden. Boeren zijn druk op het land bezig en je ziet de bomen in de zon haast uitlopen. Als ik toch geen dozen heb ga ik maar eens kijken hoe mijn tulpen erbij hangen. Ik moet zeggen, ze hangen er mooi bij. Maar thuis ga ik de bloemen toch nog veranderen. Ze zijn wel wat iel ten opzichte van de rest.

IMG_5856

Er hangen daar echt mooie quilts bij. Leuk ook dat er zoveel verschillende technieken gebruikt zijn. En mocht je nu niets met quilts hebben, er zijn ook schilderijen, prachtige zinken voorwerpen voor de afwatering van het huis, en… niet te vergeten…. de prachtige tulpen. Ze bloeien in de tuin en in het informatiecentrum.

En dit is ook niet te missen:

IMG_5801

Over een gammel ‘bruggetje’

IMG_5870

loop je het informatiecentrum binnen. Eerst nog wel een stukje tuin waarin veel stoeltjes en tafeltjes zijn neergezet en heel veel tulpen.

IMG_5802

Alle soorten en maten staan er door elkaar en dat geeft een heel leuk effect. Nadat ik al het werk binnen had bekeken, af en toe een praatje maakte met andere bezoekers, werd het tijd om de ‘proeftuin’ eens te gaan bekijken. Een man vertelde me dat daar alle soorten tulpen staan die in Nederland gekweekt werden. Of dat ook werkelijk zo is kan ik niet beamen of navragen. Als ik zag hoeveel vierkantjes er vol waren gezet met de bollen, zou het makkelijk kunnen.

IMG_5873

Het was er druk en erg lastig om foto’s te maken zonder mensen erop. 🙂 Toch is dat nog wel gelukt hoor. Het voert ook te ver om hier alle foto’s te laten zien maar een paar wil ik jullie niet onthouden.

IMG_5890

Dit is de Double Focus. Prachtig mooi. Of deze dan,

IMG_5944

(mmm foto wil niet recht draaien, dus moet je zelf maar even kantelen) Het is de Matrix. Voor als je hem ook in de tuin wilt hebben 🙂

IMG_5997

Er was een tulp bij die wel een roos leek. Alleen, tja, daar heb ik nou net geen foto van. Halverwege het veld was ineens mijn batterij van het fototoestel leeg. Zo jammer. want er stonden nog zoveel mooie tulpen die ik wel had willen ‘meenemen op de plaat’. Jammer, maar de volgende keer beter.

Tja, er is nog wel meer te vertellen. Over de leuke beleefles met groep 8 van de Margrietschool, over snuffelen in de bladen bij het uitzoeken. O ja, mag het nog even? Ik zoek nl nog een patroon….

IMG_5681

In dit jaarboek van 3 Suisses staat een geborduurde bus.

IMG_5682

Bijna alle patronen staan in het boek maar van oa deze werkjes niet. Uit welk jaar het boek is weet ik niet, dat is niet terug te vinden. Maar ik schat dat het al zeker 30 jaar in mijn kast ligt. In Lelystad had je toen een winkeltje van de 3 suisses en daar zal ik het dan ook wel vandaan hebben. En er staan dingen in die dit jaar weer helemaal hip zijn zoals dit bijvoorbeeld.

IMG_5684

Sorry, ik dwaal af. Als er iemand is die het patroon van de bus heeft mag ik dan een kopietje? Alvast bedankt.

En reden waarom ik dit patroon zo graag wil? Ryan zingt de hele dag  ‘de wielen van de bus die draaien rond, draaien rond, draaien rond….’ Hij zingt de coupletjes en hij zingt het liedje in het Engels. Zo leuk om te horen. Dus als je me helpen kan, graag. alvast bedankt en tot de volgende keer en gaaf dat je het helemaal uitgelezen hebt 😉

Geen reacties to “Heb je even….”

Geef een reactie

