decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

wachtwoorden en ingeblikte stemmen

Er is een tijdelijks oplossing voor mijn woonprobleem, ik ga heerlijk vakantie houden in een mooi huisje van vrienden. Dat is al een zorg minder als ik begin volgende maand de sleutel in moet leveren. De spullen gaan de opslag in. Mijn hemel wat een boel ‘zooi’ heb je dan. als het netjes in de kasten staat heb je er niet zo’n erg in. En wat veel boeken heb ik. Heerlijk. Boeken en tijdschriften waar ik niets meer mee doe heb ik naar de kringloop gebracht, met heeeeeeel veeeeel andere spullen. En dat ruimt ook al enorm op. De zolder  is grotendeels ingepakt, nog een paar dingen uitzoeken en dan is dat klaar om naar de opslag te gaan. Eind van de maand komt de verhuiswagen voorrijden, als het meezit, en kan alles erin.

Verhuizen houdt ook in dat je dit aan alle mensen om je heen moet laten weten. En aan de nodige instanties. Er staat al een lijst op mijn computer dus ik ben er zaterdag maar eens voor gaan zitten. Gewoon de lijst afwerken…. nou ja…. gewoon? Pieter Derks wist waarom het wachtwoorden heette, die reeks letters, cijfers en rare tekens. Je wacht en wacht en wacht tot het weer eens is aangepast. Van site naar de inbox en weer terug. Dan is ineens je inlognaam veranderd, zonder dat je daar zelf iets voor gedaan hebt. Weer een berichtje, weer wachten, weer een nieuw wachtwoord aanmaken. Eventjes je adres wijzigen zit er echt niet in. Bij sommige sites mag je zelfs voor elke regel apart inloggen. En ja hoor, je voelt het al aankomen, twee keer gaat het goed en de derde keer blijkt je wachtwoord ineens niet meer te kloppen. Opnieuw inloggen, wachtwoord vergeten aanklikken, en dat terwijl je het helemaal niet vergeten bent en zeker weten goed hebt ingevuld, en weer terug naar de inbox enz enz. In plaats van dozen pakken werd het wachten op. Het overgrote deel van de sites geven wel direct antwoord terug, dat scheelt. Behalve eentje, die moest ik nu maar bellen. En wat denk je….

Dit is het servicenummer van de bedrijfsnaam. Om u beter van dienst te kunnen zijn volgt nu een keuzemenu. u kunt gelijk reageren als u het bijbehorende nummer hoort. 1 is voor dit, 2 is voor dat en uiteindelijk bij 5 stond mijn puntje erbij. Tuut….tuut….tuut…. al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft. En dat tig keer per minuut. Om gek van te worden.

Dan heb je eindelijk de druk bezette medewerker aan de lijn is het…. nee mevrouw, dat moet toch echt via de site. En die zegt dat ik moet bellen? Dan is er vast een fout opgetreden, probeert u het morgen nog eens, hert systeem is erg traag in dit soort dingen. U kunt het controleren bla bla bla bla bla enz.

Dus na 23 minuten en 46 seconden nog geen barst opgeschoten. Zo jammer. Ik ga morgen wel weer eens proberen of ze dan mijn adreswijziging willen accepteren. Zo niet, pech gehad. Gaat het circus gewoon opnieuw beginnen.

Helaas geen foto’s van nieuwe dingen of afgemaakte spullen. Ik ben gewoon zo moe ’s avonds dat ik met de tablet op schoot gewoon in slaap val. Wakker wordt, kopje thee drink en mijn bed in duik. Daarbij komt dat dit inpakken best een redelijke aanslag is op mijn vingers en lijf. En, ja hoor ik heb weer eens wat, ik ben allergisch voor de dozen, of voor iets wat er ingezeten heeft. Met flink smeren is het nu te doen, maar het jeukte zo erg dat mijn hele rechterarm vol rode pitjes zit van het stukkrabben. Niet zo slim, ik weet het. maar ja, als het jeukt, wat moet je dan. Gelijk smeren. Oké doe ik de volgende keer. Maar wie verwacht er nou deze reactie op een doos 🙂

Tussen de bedrijven door geniet ik wel van de tuin. Die ruikt zo heerlijk naar bloesem en brem. De appelboom staat volop in bloei. Het eindproduct zal ik dit jaar niet opeten, maar genieten is het wel. Zal ik daar even een foto van bij doen, dan is er toch een plaatje bij, al heb ik dit niet zelf gemaakt, die bloesem dan, de foto wel 🙂

IMG_6071

Geen reacties to “wachtwoorden en ingeblikte stemmen”

Geef een reactie

