decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

veranderingen

Het is al weer een maand geleden dat ik een stukje heb geschreven. En wat voor een maand, een heel drukke maand met veel aanpassingen en veranderingen. Inmiddels is het oude, vertrouwde huis overgedragen aan de nieuwe eigenaars. Oké, er moet nog iets uit de tuin gehaald worden maar dat wil Eduard voor me doen. Lief van hem, want hij heeft het al zo druk in zijn eigen tuin. Wat eerst kon blijven staan moet er nu toch nog uit. Dus als er nog iemand is die een melkbus of tobbe of wat voor zink ook met planten wil hebben, mail me maar 🙂 Een helpende hand voor Ed mag ook. 😉

De dag van de verhuizing was heel dubbel. Zes man sterk die alle meubels en dozen in een georganiseerde volgorde het huis uitdragen en je staat erbij en kijkt er naar. Een man geeft aan wat hij hebben wil en de rest marcheert daarmee naar de grote wagen, die het hele pad voor het huis leek te vullen. En ondanks dat mensen zien dat je daar bezig bent wringen ze zich er met alle mogelijke vervoersmiddelen toch nog even tussendoor. Soms is dat komisch, somt is dat gewoon stom. En dan mopperen ze ook nog dat de wagen niet aan de kant gaat, dat is dan weer hilarisch. Maar oké, alles staat nu in een box bij het verhuisbedrijf te wachten op het volgende adres.

Nu verblijf ik tijdelijk in een huisje van vrienden en daar is het heel goed toeven. De konijntjes lopen over het terras en door de tuin.

IMG_7630

Ook de kleine bruine veldmuis komt steeds dichterbij de deur. Maar die moet van mij wel buiten blijven hoor. Binnen vreten ze vaak alles kapot en dat kunnen we niet gebruiken.

IMG_7597

De vogeltjes zingen hier de hele dag door.

IMG_7646

In twee dennenbomen zitten nestjes met merels. Pa en ma merel zoeken zich suf naar eten voor de kleine vogeltjes.

De rododendrons bloei(d)en prachtig

IMG_7485

Dus wat wil een mens nog meer?

Wat het volgende plekje betreft: daar is een adres van bekend maar aanstaande donderdag ga ik eerst nog in gesprek om te kijken of alle aanpassingen wel gemaakt kunnen worden. Want ja, zo’n 20 cm vanaf de deuropening zit bv de wastafel in de badkamer. Je moet op z’n kant naar binnen. Mmm, dat zie ik mezelf niet altijd doen. Ook zal er flink geschilderd en behangen moeten worden. De trap is oranje met groen en paars, de keuken geel met zwart, Dan glinstert er hier en daar ook nog rood en blauw dus dat wordt hard werken om er weer een geheel van te maken naar mijn eigen smaak. De meneer die er nu woont heeft nog heel veel in te pakken en helaas, wat op de vloeren ligt neem ik niet over, dus ook dat moet eruit. (oa vloerbedekking en een kokosmat, wist niet dat dat nog bestond).

In gedachte ben ik het huis al aan het inrichten, dit hier, dat daar. Ook ben ik aan het kijken naar een paar nieuwe meubels. De linnenkasten zijn blijven staan dus daar moet een nieuwe voor komen. En deze keer helemaal tot aan het plafond zodat er geen stofnesten meer op ontstaan. Al doende leert men 😉

Tja, al dat inpakken heeft een slechte invloed op de creativiteit. Ik weet me al haast niet meer te herinneren wanneer ik voor het laatst iets met lapjes heb gedaan. Toch heb ik tussen de bedrijven door nog wel wat gedaan. Zo is de wieg klaar voor mijn tweede kleinkind.

IMG_7547

Voor één van mijn eerste quiltjes (zou het nu heel anders doen) en met het gehaakte dekentje met mix and match patronen. En er staat nu ook een heel klein knuffeltje in, eentje met lange oren natuurlijk.

IMG_7610

Het patroontje is volgens mij van Stip en Haak. Maar zeker weten doe ik het niet want als ik opstartte kwam het patroontje al tevoorschijn. Wel gek om vanaf een scherm te haken en niet vanaf papier. Daar schrijf ik dan nog wel eens iets bij en dat lukt niet als je een pagina voor je neus hebt op het beeldscherm. Ja natuurlijk kan ik een pen pakken en krassen maar dat doe ik liever toch maar niet.

Om alle snoertjes bij elkaar te houden heb ik even een tasje gehaakt. De snoertjes lagen namelijk overal en nergens. Steeds weer op zoek naar. En als je gewend bent alles in het rode laatje te vinden is dat best lastig 🙂 Dus even een tasje gehaakt.

IMG_7793

Dan is er nog een project afgekomen wat ik niet kan laten zien en ben ik nu druk nog weer een volgend project aan het afbreien. Ik heb me namelijk voorgenomen alle dingen af te hebben voor ik ga klussen in het nieuwe huis. Daar krijg ik pas 18 juli de sleutel van, als het meezit, dus ik heb even de tijd om hard aan het werk te gaan. Euh… hoogste tijd om daar nu mee te gaan beginnen, tot gauw….

 

 

 

Geen reacties to “veranderingen”

Geef een reactie

