decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Rollercoaster

Tjonge jonge, wat is er veel gebeurd sinds het laatste blogje, lang geleden lijkt het wel. Het mooiste wat gebeurde is wel de geboorte van Myrthe. Al had haar geboortedag voor haar papa en mama wel een donker randje omdat 6 uurtjes daarvoor haar andere oma overleed. Het is een prachtig meisje met donkere haartjes die best lang zijn. Nog even en papa kan er een strik in doen. (grapje).

IMG_8950

Het is een heel tevreden kindje las ze maar op tijd een schone broek krijgt en haar eten. Ryan is zo lief met haar. Het eerste waar hij naar vraagt, als hij thuiskomt van wat dan ook, is waar Myrthe is. Als ze maar een kik geeft staat hij al naast haar om haar een kusje te geven of zijn tuttel. En die tuttel krijg je niet zo snel.

Natuurlijk zijn er de nodige cadeautjes gemaakt. Het kleinste haakwerkje is de rammelaar/bijtring naar een patroontje  van Stip en Haak.

IMG_8689blog

Natuurlijk de spiegels met haar naam erop, de onderkant staat vol hondjes met lange oren. Alleen, ik kan even geen foto hiervan laten zien. Bij het overzetten van fototoestel naar computer missen een heleboel foto’s. Dus die zal ik even opnieuw gaan maken, die foto’s dan. Ook is er de herinneringsdoos, al is die niet met hondjes of konijntjes met lange oren. Winnie the Pooh danst over de bovenkant heen.

IMG_8722blog

Helaas staat de foto op z’n kant en krijg ik hem niet rechtop. Heb je even niet geblogt veranderen ze van alles aan de site. 😉 Dus ik moet weer even wennen. Oké terug naar de cadeaudoos. Daar zat ook nog een konijn in met een muziekdoosje in zijn bolle buik. En een klok die geborduurd is met konijntjes. Het patroon stond op Pinterest, met een Russische site erachter. Het was wel erg lastig borduren want de tekentjes waren erg vaag. Linda heeft vooral de konijntjes uitgeteld op papier, ik heb ze op het borduurstofje gezet. Zo samen kom je een heel eind.

IMG_8734blog

Ook de foto van de klok is op wonderbaarlijke wijze verdwenen dus maar even alleen het borduurwerkje.

En terwijl we druk waren met de cadeaudoos vullen gebeurde er nog veel meer. zo ben ik regelmatig naar Carin geweest om mee te gaan huisjes kijken. Leuk! Maar helaas lukte het niet om een mooi plekje te bemachtigen, tot een paar weken terug. Dus er staat binnenkort weer een verhuizing op stapel. Want Carin gaat naar een schattig huisje waar lang niet zoveel hoeft te gebeuren als op mijn nieuwe plekje.

Want nu we daar toch op komen, wat moet daar veel gebeuren. Toen we gingen kijken of de woning iets voor me was, stond het mudje vol met spullen, vooral kleine autootjes en lp’s. Alles zag er ook heel kleurrijk uit. De trap is groen, zalm en paars. De keuken oranje en blauw, de kamer grijs en groen en dan hebben we het nog niet gehad over de slaapkamers. De zolder is de enige plek die een opfrisbeurt kan gebruiken. al kwamen de schilders er wel achter dat er een prachtig hekje stond ipv een vies muurtje. Ik heb me echt niet gerealiseerd dat het er zo uitgewoond uitzag. Bij binnenkomst was de man een beetje pissig dat hij mij niet te pakken had gekregen per telefoon. Ik had mijn oude mobieltje nog en op de plek waar ik tijdelijk verbleef had ik daar geen bereik mee. Maar nu we er toch waren moesten we maar even kijken. In de hal begon hij er al over wat ik over kon nemen. Althans, het ging over de vloerbedekking. Beneden lagen een soort schrootjes, op de eerste verdieping vloerbedekking en op zolder een kokosmat. Tja, helaas, dat moet er echt uit voor mij. We hebben het nog even over planken gehad. Die moesten wel stevig zijn gezien het gewicht van alle lp’s maar daar ging hij niet op door. De wc-pot en de wasbak zijn niet eens genoemd. Hij zei dat hij de douche zelf had aangepakt. Het zag er netjes uit maar de rode wasbak was groot en zat precies voor de ingang van de douche, niet echt handig. De schotten op zolder waren bij het huis, begreep ik van hem. Na de sleuteloverdracht met iemand van de woningbouw door het huis gelopen. Wat zag het er uit. Hert verbaasde me uberhaupt dat we er in konden. Zondags lag er nog een hele grote stapel hout voor de deur en stond er nog heel veel zooi tegen de berging aan. Dat is die maandag en dinsdag nog weggehaald. Doen we niet moeilijk over maar prettig was het niet. Goed terug naar het huis. Om alles weer netjes te krijgen worden de keuken en de douche aangepakt, want meneer had een andere wasbak opgehangen en, ja echt, de wc-pot meegenomen. Nu moet die toch verhoogd worden, maar even goed, wie doet dat nou. Dat hoort bij het huis zou je zeggen. Beneden worden de kachels vervangen en een groot aantal deuren. De muren zijn een ramp. Het meeste (bouw)behang is overschilderd. In de logeerkamer van Carin komt waarschijnlijk een nieuwe wand want daar zit iets van gipsplaat tegen. Uit één muur heb ik 77 pluggen gehaald, al dan niet voorzien van een halve plug. En dat is pas één muurtje hoor. Er zitten spijkers op de meest gekke plekken. Het behang afhalen is een hele uitdaging door al die pluggen en spijkers.

IMG_9055

Dit is de logeerkamer. Boven het behang zit een laag met verf. Die moeten we er nu af zien te krijgen, waarschijnlijk met een schuurmachine. Dan opnieuw witten en pas dan kan er behangen worden.

IMG_9049

Dit is het deel van de keuken wat oranje is. Het blok was heel vies en dat hebben we eerst maar eens schoongemaakt. Dit gaat er ook allemaal uit. De keuken is, hoop ik, inmiddels besteld (gisteren of anders vandaag) maar na de bouwvak, 15 augustus dus, wordt hij pas echt in bestelling genomen want alles ligt stil door die bouwvakvakantie. Tel daar nog eens zeker zes weken bij op… De spullen die in de kastjes moeten komen zijn al wel besteld en worden in september geleverd. Een prachtig groot fornuis, de koelkast enz. heb ik het dan over. Daarna moet de vloer er nog in. Dus ik duim dat ik voor Carin haar verhuizing over ben, maar ik waag het te betwijfelen.

Toen we aanbelden bij de sleuteloverdracht werden we afgesnauwd en mochten we niet naar binnen, maar later, toen hij iets van me nodig had, werd hij vriendelijker. Of ik de post door wilde sturen. Geen probleem, doe ik. Maar nu is deze muts het adres kwijt. Ik weet het ongeveer nog maar ik kan dat moeilijk op de post schrijven. De meneer die alle zooi buiten heeft opgehaald is denk ik op vakantie en neemt de telefoon niet op. Zo stom om dat snippertje papier kwijt te raken. Dubbel dom want meneer heeft zich niet uitgeschreven bij de gemeente dus op papier woont hij nog bij me in. Nou, mooi niet. Dat heeft me wel een ruim uurtje gemeentehuis gekost maar ze gaan hem maar opsporen. Wellicht kunnen ze dan gelijk de afvalpas vragen en waar de papiermandjes zijn. 🙂

O ja, mocht iemand even niets te doen hebben, ik moet nog een paar kamers behangvrij maken.  Dus je mag altijd komen helpen 😉

 

 

Eén reactie to “Rollercoaster”

  1. Gefeliciteerd met dit kleine wondertje. Leuke bijtring heb je gemaakt.


Geef een reactie

