decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Terug

Zo, daar ben ik weer eens. Ik had net dit blogje al bijna klaar maar met het plaatsen van de foto’s wilde het niet helemaal lukken. Ze veranderen ook zomaar alles weer en vind het dan maar weer eens uit. Maar vooruit, ik had me ten doel gezet dit jaar nog zeker één stukje te maken vanaf mijn nieuwe woonplekje dus… ik begin gewoon weer opnieuw.

Voor wie het gemist heeft, ik ben al een jaar bezig met verhuizen. Eerst inpakken, huis verkopen (dat was binnen een maand gebeurt) en dan op zoek naar een nieuw plekje. En dat laatste verliep niet zo soepeltjes. Gelukkig waren er heel lieven mensen die mij hun vakantieplekje aanboden. Met bijna alles in de verhuisboxen van het verhuisbedrijf ben ik daar voor een paar weekjes ingetrokken. Althans, een paar weken was de bedoeling. Dat liep uit en na 11 weken werd ik er door de campingeigenaars uitgezet. Beleid waar niemand iets van weet. Dan zijn er weer andere lieve mensen die hun huisje beschikbaar stellen en zo verbleef ik weken lang op de camping. Op 18 juli kreeg ik de sleutel. Eenmaal in het lege huis bleek dit verschrikkelijk uitgewoond te zijn en de vorige bewoner had echt alles meegenomen behalve de honderden schroeven en spijkers. Tot overmaat van ramp lag gelijk ook alles 4 weken stil omdat het bouwvak was, daarna was het druk met van alles en nog wat maar niet in mijn huisje. Dan blijkt dat je eerst heel erg boos moet worden en dan kan er ineens wel van alles. Toch stond pas 5 november de verhuiswagen voor de deur. En ook dat verliep nou niet bepaald vlekkeloos. Zo waren de kastplanken niet bij de kasten te vinden, wat het uitpakken van dozen niet makkelijker maakt. Een doos met lampen, schroeven die van kasten en zo zijn en alle andere materialen die je gelijk nodig hebt stond helemaal achteraan in de logeerkamer Die overigens nog steeds vol met dozen staat. De verhuizers hadden niet gezien dat die vooraan moest blijven. Dozen uit de keuken staan nog steeds op zolder. De dozen die daarheen moesten staan er nu zo ongeveer wel. Maar het is nog overal heel rommelig. En daar kan ik heel slecht tegen, heb ik gemerkt. Vooral dat je niets terug kunt vinden. Nee, mijn 13e verhuizing is niet echt een succes te noemen. Tegen kerst was de huiskamer zo goed als doosvrij en weer een beetje gezellig. Maar nog steeds moet er veel gebeuren. Kasten zonder deuren, dingen die opgehangen moeten worden, deurkrukken die nog steeds geplaatst moeten worden, dingen die opgehangen moeten worden zoals bv lampen. De waslijst is nog eindeloos. En mijn hultroepen laten het nogal eens afweten. Van Harja kreeg ik de tip om de klusbus van Icare eens te bellen en dat ga ik volgende week dan ook maar eens doen. Dan kan daarna ook Goedvree gebeld worden om de stopcontacten te plaatsen en de wastafel en zo, want ook dat moet ook nog gebeuren. Maar of die klusbus ook echt al mijn wensen van het lijstje kan doen, ik hoop het zo, maar waag het nog even te betwijfelen…. Er zat al zoveel tegen dat dit ook wel niet gladjes zal gaan verlopen. (nee ik ben geen pessimist maar mijn optimisme laat me ook wel even in de steek hierbij).

hier had een foto van het kuis moeten staan

En naast al de verhuisperikelen werd ook nog mijn mooie kleindochter Myrthe geboren. Met haar grote kijkers blikt ze in de wereld rond. Vooral op zoek naar haar grote broer Ryan. Want dat is toch wel haar favoriet hoor. Gelukkig is de grote broer ook blij met zijn zusje. Alleen zo jammer dat je elke keer zo voorzichtig met haar moet doen en je niet kan stoeien en over de grond kan rollebollen. Met een steuntje wil zitten wel lukken maar rennen om de tafel doet ze ook al niet. Dat is wel jammer 😉

hier was een foto van Myrthe en Ryan gepland

Ook tijdens het sportuurtje moet je af en toe toch even bij je zus kijken of het wel goed met haar gaat. En wie weet kan ze wel meedoen….

Het is nog niet zo dat ik een waslijst aan spullen heb die gemaakt zijn dit jaar. Al ben ik wel aardig druk geweest met oa (samen met Linda haar schoonzusje) de trouwjurk voor Linda. Ik mocht alle kraaltjes erop naaien, gelukkig heeft Mandy hem helemaal genaaid. Ik maakte weer de kleding voor Ryan en Myrthe. (alleen de foto’s daarvan staan op mijn gecrashte laptop – hoop dat iemand ze daar ooit nog eens vanaf kan halen). Ik heb lampenkappen gemaakt voor de kinder- en logeerkamers. Gordijnen genaaid – al moeten er nog een paar worden ingekort en gemaakt worden oa voor de gang. Van alles wat in de planning zat om dit jaar af te maken is bitter weinig terecht gekomen. Ach, je kan ook niet alles tegelijk doen, toch?

In het nieuwe jaar zal ik eens een rondje huis doen, hopelijk met foto’s, van wat er al wel allemaal gemaakt is. Verder met kerst een poncho voor Myrthe gehaakt. Natuurlijk roze

Tja, die is helaas ook niet te zien hier.

Dit witte vestje was namelijk net af en je moet toch wel iets doen. De roze bolletjes komen uit de voorraad bolletjes die nog van mijn schoonmoeder zijn geweest. Wie wat bewaard heeft nog iets….

Net als dit vestje

Ik heb inmiddels breipennen in de kringloop gevonden, die van mij huizen nog ergens in een doos, en nu staat er een truitje voor Myrthe op de pennen. Voor Ryan liggen ook nog een paar bollen te wachten op de dikke breipennen in die zelfde doos. Dat is voor januari.

Om niet nogmaals alles over te moeten doen heb ik nu getypt in Word. Ik ga nu maar eens uitproberen of ik dit dan met alles er op en eraan kan knippen en plakken op de blog…. Dus als je even niets leest ben ik daar mee bezig J

Gelukt… nou ja…. zonder de foto’s dan, dat is nou weer jammer. Ik hoop dat ik dat voor de volgende keer uitgevonden heb.

Rest me niets anders meer dan jullie een goede jaarwisseling te wensen en tot volgend jaar, dag…..

2 Reacties to “Terug”

  1. Lieve help, dat was me het jaartje wel voor jou. Kan me voorstellen dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet…

    Ik wens je veel sterkte met het op orde krijgen van je huis en hoop dat je dan weer onbekommerd kunt handwerken.

    Goeie jaarwisseling en hopelijk een beter 2017!

    Maike

  2. En dan vermeld ik nog niet eens alles 🙂 Maar… het komt goed. Dank je wel en een goede jaarwisseling.


Geef een reactie

