decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

tijd…..

Er zijn tig spreekwoorden en gezegden met tijd. De tijd vliegt, waar blijft de tijd, de hoogste tijd, en zo zijn er nog veel meer. Nou de tijd vliegt vind ik momenteel wel de meest toepasselijke. En ik zal toch echt ook wel de 24 uur, die er voor staan, in een dag hebben. Maar voor je er goed en wel erg in hebt is de dag al weer om. Oké, ik ben het er mee eens dat je dat beter kunt hebben dan dat je denkt dat het nooooooit tijd wordt om te gaan slapen. Maar toch.

klok

Op de vraag waarom het komt dat ik tijd te kort kom kan ik kort en krachtig zijn. TE VEEL TE DOEN. Ik zal niet zeggen ik moet zoveel, want dat doe je jezelf aan. Maar toch, momenteel is het druk met van alles. En ook dat is zo vervelend nog niet, als je alles hoofdpijn-vrij zou kunnen doen. Maar dat is iets wat de laatste weken ook niet echt lukt. Ik heb al mijn ogen laten meten, stukje van de haartjes af, rustig gaan slapen (doe ik altijd al) en zo zijn er nog wat dingen, maar dat zeurende gevoel blijft. Gaat wel weer over, denk ik dan, maar het voelt niet lekker.

hoofdpijn

Ah, je wil ook nog graag weten waar ik zo druk mee ben. Tja, dat huis hè, dat blijft ook maar om aandacht vragen. Al begint de zolder al wel lekker op te schieten qua plekjes vinden en opruimen. Vanmorgen heb ik ook weer een grote tas en drie dozen bij de kringloop afgeleverd. Ruimt weer op. Ik bouw stellingen dat het een lieve lust is en ik breek ze ook met het zelfde gemak weer af door er op te leunen. Nou ja, stellingen, planken die aan de muur zitten. Maar dit huis kent heel veel grote loze ruimte tussen de muren en daardoor zit alles niet echt lekker vast. Daar ga ik dan maar weer een oplossing voor bedenken. Voorlopig stut ik de planken en ruim ik eerst verder op.

img_1838

Dan ben ik ook druk met de musical ‘Op zoek naar Judas’. Alle musicals hebben een uitdaging en dat is leuk. Maar deze is één en al uitdaging. Het thema spreekt lang niet iedereen aan. Wie gaat er nu zoeken naar een man die als een gemene verrader in de boeken staat. Dat doe je toch niet? Maar door deze musical ben ik wel anders gaan kijken naar deze man. En iemand moest het doen is dan wellicht een dooddoener maar het is hier wel zo. Het was zijn lot, het was van te voren al zo bepaald. Toch had ook deze man een vader en een moeder, kende de mensen hem in het dorp, in zijn buurt hem. Hij had ook vast een grote liefde, en in deze musical is dat een liefde die niet mag. Welke ouder is niet blij als ze eindelijk in verwachting zijn en een wolk van een zoon krijgen. Je houdt van je kind, je wil het beschermen en voorkomen dat er akelige dingen gebeuren. Zo ziet ook zijn moeder het. Zijn vader is wat meer van vooruit, hij is oud en wijs genoeg. Maar ook zien we waarom keuzes gemaakt worden, de twijfel. En wilde hij Jezus wel echt verraden of kwam het geld hem toch wel goed van pas. Mocht je nog een tijdsbesteding zoeken 😉 op 6, 7 of 8 april, koop dan een kaartje voor onze musical. Goed, met de regisseuse spreek ik de scenes door. Proberen we elkaar te overtuigen van zo moet het. De ene keer ‘wint’ zij en de andere keer ben ik dat. Zo sparren we samen. Maar dat vreet tijd. Vanmorgen bijvoorbeeld, we begonnen om half tien en half drie reed ik er weg. Even een uurtje sparren, kan dat? Ja hoor.

sanjudastadeo4

Toch geeft het ook voldoening als je ziet dat het groeit. Als de dingen op hun plekje vallen en er iets moois komt te staan. Het ontwerpen van de poster en de flyers (samen met de anderen), het decor en de kleding bedenken, het is heerlijk om te doen.

Daarnaast is het zo leuk om op de kleinkinderen te passen. Ik ben daarna wel een dag uitgeteld, maar dat heb ik er graag voor over. Samen zingen, voorlezen, spelletje doen of puzzelen. Momenteel mag Ryan iets meer tv kijken omdat hij heel veel moe is. De ziekte van Pfeifer is vastgesteld, dus ja. Als hij dan lekker op de bank ligt, deken over zich heen, dan mag dat voor deze keer wel. Meestal speelt hij, rent hij rond en is hij niet stil te krijgen. Nu is het af en toe net een lamgeslagen vogeltje met een moe toetje. . Zo sneu. Gaat wel weer over maar dat moet even de tijd krijgen. Weer tijd…. 🙂

En tussen al die bedrijven door vind ik zo af en toe ook nog tijd om te breien. Dat is ook de enige steekjes die ik maak. Myrthe haar trui is af maar moet nog in elkaar gezet worden.

img_1663

Het achterpand van Ryan zijn vest is klaar en het boord van het voorpand is gebreid. Alleen nu moet er weer geteld gaan worden, dus… maar daar heb ik wellicht straks wel weer even tijd voor.

 

img_1871

Het is een heel bijzonder garen wat lekker werkt. De kabelnaald heb je wel bijna in elke heengaande naald nodig. Soms zelfs twee tegelijk. Ik heb alle naalden dan ook uitgeteld op papier staan en vink af als de naald uit is. De kleur is veel mooier dan hier op de foto te zien is.

Binnenkort hoop ik dat ik weer achter de naaimachine kan. Lekker quilten, want dat mis ik echt. Leuke dingen maken voor de kids. Een gordijn voor de gang moet er ook nog komen en dan de gordijntjes nog voor de slaapkamers. Ach ook die tijd komt vast nog wel. Nu eerst maar eens even tijd maken om een hapje te gaan eten. Ook de inwendige mens moet je tevreden blijven houden.

Goed weekend allemaal en tot gauw

 

 

 

Eén reactie to “tijd…..”

  1. Poeh hee, ik word al moe als ik het alleen al zo lees… Geen wonder dat je dagen te kort zijn.

    Vervelend van die hoofdpijn, ik hoop dat dat snel afgelopen is.

    Sterkte met alles!


Geef een reactie

