decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Even tijd

Dag allemaal, eindelijk weer eens een blogje van mij. In mijn hoofd heb ik er al heel veel geschreven. Maar op de blog zelf bleef het angstvallig stil. Juist even de tijd nemen voor een berichtje schoot er steeds bij in. Nou, dan morgen maar. En voor je het weet zijn we weken verder.

Het is niet zo dat ik heb zitten niksen. Maar heel veel creatiefs is er ook niet uit mijn handen gekomen. Dat had twee redenen: a dat mijn lijf niet zo meewerkte en b dat er dan ook niet zoveel uit je handen komt. En als er dan iets uit handen kwam vond ik weer een doos leegruimen belangrijker dan een steekje zetten. Ik wil mijn atelier op zolder zo graag af hebben want dan kan al dat naaispul uit de kamer daar naar toe. Dat zou win win zijn. 🙂

Tja, verhuizen, praat met er niet van. Deze 13e verhuizing is met heel veel problemen gegaan. En nog is niet alles klaar of opgelost. Eind van de maand is hopelijk de tuin klaar en kan ik wel lekker buiten zitten. Nu is het één groot groen veld vol onkruid.

IMG_6311

Maar als al dat onkruid net zo mooi bloeit als de Kamille en de Klaprozen dan hoor je mij niet mopperen. Ik heb nog veel meer soorten en maten in de tuin hoor, behalve deze twee. Ach, de tuinman moet straks wel wat te doen hebben, toch?

Binnen moet er ook nog wel wat gebeuren. Zo zijn nog veel deuren zonder klink, moet er nog een wastafel opgehangen worden, een boilertje geplaatst en een nieuwe thermostaatklok komen. Ook de hordeur moet nog vastgezet worden en raamhorren gemaakt. Over de douche hebben we het dan maar even niet. Daar is de advocaat nu mee bezig. Lastig dit soort dingen. En eigenlijk ook iets wat ik helemaal niet wil. Maar netjes leveren en afwerken, om van service nog maar te zwijgen, is tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend meer. Gaat zeker weer goed in de branche. 🙂 Maar ik zal dit bouwbedrijf zeker niet aanbevelen.

Verder vond ik in een doos doosjes thee. En niet zomaar thee. Gewone en smaakjes. Maar de uiterste houdbaarheidsdatum stond op lang, lang geleden. Hoe komt die thee in een doos met lapjes????? Geen idee. Weggooien kan altijd nog. Dus ik heb per doosje een reep katoen geverfd. Gewone thee werd het meest donker ‘beige-bruin’, de thee met citroen het lichtste, zelfs tegen geel aan.

IMG_5693

In sommige lapjes had ik knopen gemaakt. Eentje heb ik omwikkeld en zo ontstaan er ook nog eens patronen in de stof. Leuk… alhoewel dat niet bij elk lapje goed ging. Jammer dan. Vlekken in de stof is ook leuk.

Verder heb ik een trui en een vestje gebreid voor mijn kleindochter. Het begin van Ryan’s vest ligt er nog steeds zo bij. Aan al dat telwerk kom ik maar niet toe. En ik heb babysokjes gehaakt of gebreid. Linda is haar eigen ‘winkeltje’ gestart met (baby)cadeautjes die je niet in elke winkel kan kopen. Leuke bakjes met van alles en nog wat er in, luierbaby’s of een luiertrein. En ja, dan mag ik sokjes maken. Aankomende zaterdag staan we met een kofferbak vol bij De Zaak van Ermelo. Dus als je een origineel cadeautje zoekt, Gifts and Little Stuff (zoek maar eens op Facebook) is er ook. Ook gaan we binnenkort, 1 juli meen ik, staan op de ‘van buik tot bengel beurs’ bij hotel Mooi Veluwe aan de Garderenseweg in Putten. Leuk. Maar ja, dan moet je wel wat te verkopen hebben. En daar is vooral Linda heel druk mee.

Ook voor Myrthe zo tussen de bedrijven door nog een paar jurkjes genaaid. Wat is dat toch weer leuk om te doen. Hier had een foto moeten komen te staan 🙂

En die denk je dan even snel van je telefoon te laden. Nou, vergeet het maar. We zijn inmiddels ruim twee uur verder. De hele handel zat muurvast en van de foto die ik wilde invoegen geen spoor. Wel in de telefoongalerij maar niet hier. Wie weet doe ik dat en volgende keer er wel even bij.

IMG_3303

In opdracht een mooie koppel gemaakt voor een stoere agent in spé.  😉  Net echt he?  En een gezellig straatje vilthuisjes aan de tak. En met Linda en Carin een dagje paverpollen op doek gedaan.

IMG_3206

Een soort van kleien maar dan plat. Carin had een strand, Linda een brug en ik grachtenpandjes. Deze werkstukken liggen nu al weken op de kast te drogen. En dat komt niet omdat we niet verder willen maar het pakket wat we besteld hadden was niet compleet. En voor je dan alles weer binnen hebt gekregen…. pfff… dat duurt even. Hier moeten we du binnenkort weer een dagje voor plannen om het dan af te maken met een (gekleurde) vernislaag. Dus je ziet, ik heb echt niet stil gezeten. En dan heb ik vast nog iets vergeten.

Vanaf nu ga ik toch echt proberen alle belevenissen weer te vermelden op de blog, voor zover er een leuk verhaal inzit natuurlijk. Dus ik hoop echt TOT GAUW!

 

 

Geen reacties to “Even tijd”

Geef een reactie

